No Fear

Long Journey Beginning With a Step Thousands of Miles Away

Konflik Insan yang Bergelar Pelajar

(entry yg bukan dikarut oleh ceut mrs)
.shengri de yuedu.

"mintak tolong fwd no madam mgt".
.msj send to *&%^% classmate.
.ok done!

.5 minit lepas tu.

bepp!! bepp!!
tengok hp, '1 new messages'.
"mdm noordiana, 013&^%$#*^..nanti kalo ada perkembangan ape-ape bagitahu ye..mane la tahu madam nak bagi soalan final ke..hahah"

(reply back)

."ok no hal, tq".

.no madam dah dapat.apa lagi call la.tapi hati macam nak gugur (berdebar).hahah.

tett! tett! tett!
.telefon dijawab.
mdm      : "hello sape kat sana"
student : " hello saya mna(nama) student mgt madam dari
kelas D"
mdm    : "haaa kamu.esok nak final baru cari saya.sepanjang sem ny xpenah nampak kamu kt kelas.ny confirm dapat A+ ny." (perli ke?)
student : "xde la sampai sepanjang sem mdm.at least for the couple of week je.hehe" (sial budak ny.pemalas nak mampos)

de student hanya mampu ketawa.


mdm      : "ny kenapa call ny? ade yang boleh sy tolong ke?"
student : "urm macam ny.kalo saya nak drop subjek mgt untuk sem ny boleh x?"
mdm      : "kenapa kamu nak drop? esok kan dah final."
student : "tu la.saya rasa saya xmampu la mdm.nanti kalo failed subjek ny rosak la pointer saya."
mdm      : "sedar pun ye kamu (perli).dah tu kenapa absent kelas? assesment kamu langsung xde ny.macam mana saya nak bagi markah? kamu dah terlambat sangat contact saya.esok dah nak ambik paper.kalo kamu cari saya awal-awal maybe saya boleh consider balik sama ada nak bagi test & kuiz.sekurang-kurangnnya kamu ade assesment yang saya boleh bagi markah."
student : "sebab tu saya nak drop subjek ny"
mdm     : "boleh drop lagi ke? kalo boleh pun macam mana kamu nak drop?"
student : "kalo saya ambik mc boleh x?"
mdm    : "kalo kamu nak ambik mc tu masalah kamu la." (xpuas ati beb)
student : "ok.saya nak tahu ape status saya bila saya dah ambik mc ny.urm maksud saya next sem kena repeat balik ke?"
mdm      : "yang tu kamu kena tanya PA kamu.tapi fikir betol-betol ye."
student  : "ok.nanti ape-ape hal saya contact mdm balik"
mdm       : "ok.urm macam ny lah.kalo kamu ambik paper esok saya boleh consider blk tentang assesment kamu tu"
student : "maksudnya?"
mdm       : " maksudnya lepas ambik paper ny datang bilik saya than ambik balik test & quiz.tp tu hal antara kamu dgn saya la." (sayang jgk mdm kat aq eyh.kerh kerh kerh)
student  : "ok.tapi saya xsure lagi sama ada nak ambik atau x.nanti saya contact mdm balik a.s.a.p bila saya dah betol-betol confirm.tq"
mdm      : "ok.welcome"

  

                   ****



hahh! kepala pusing.nak ambik ke x ny.ape-apepun call PA la dulu.



                     ****



tett! tett!
PA  : "hello sape kat sana? blh saya tolong."
student : "hello miss hazelen ke ny? miss ny PA saya.saya ade problem sikit psl final ny.jadi saya nak tanya macam mana status saya kalo saya ambik mc untuk subjek tu.maksudnya nanti saya kena repeat balik ke atau dikira saya belum ambik lagi subjek ny untuk sem depan."
PA  : " owh pasal tu.urm kalo awak ade mc kira subjek tu bukan subjek repeat la.subjek tu xdikira dalam pointer awak pun nanti.kira macam awak drop last minute la sebab awak ade mc.tapi next sem kena ambik balik la.pasal mc tu awak kena bagi kat en.hisyam.tapi awak kena bagi mc tu pada hari yg sama awak ambik paper tu.mintak tolong dgn member ke suruh bagi kat en.hisyam.kata awak xsihat."
student : "ok miss, faham.tq" (senang je)



                        ****



dalam ati."urm nak ambik ke x.kalo xambik xrugi pun sebab xdikira dalam pointer.maknanya pointer blh jaga.tapi kalo xambik next sem kena ambik jgk.arghh hiyah! (baling enset member)."
pk punya pk last skali nak ambik jgk.kira muktamad la ny.hahah.


 ==============================


student : "urm xnak ah ganggu mdm.mesej je la.kredit pon jimat."


                              ==============================


student msj : "salam.saya fk balik saya nak ambik la paper ny mdm.next sem dah xperlu nak ambik blk."
mdm msj   : "ok good.lepas ambik paper dtg bilik saya.ambik test & kuiz blk."
student msj : "agak-agak bila saya blh ambik test tu?"
mdm msj  : "paling lambat khamis ny sebab ari ahad saya dah kena submit markah"


wtfish! paper esok ari rabu.lepas tu kena ambik test pulak ari khamis.tp xpe.kira mdm nak tolong pon banyak songeh g.xreti bersyukur betol la.haha.


student msj : "ok tq mdm"
mdm msj  : "but focus on final dulu.tengok past year question chapter mana yg bnyak masuk dalam paper"
student msj : "for lorderon.I'll do my best." (kahkahkah)
mdm msj  : "question true/false and objective question as well.saya ade bagi certain answer kat ur classmate.cuba tanya mereka k.ok gud luck"
student msj : "ok tq"

baik kan mdm ny.walopon dis student byk bg masalah tapi dya tetap na tolong student dia jgk.(tgk ah uni mane).hahaha.


 =================================


moral of de stori : jangan igt uni ny bapak korang yg punya.nak datang kls ikut suka ati je(aq la tu).last-last sem lak mula ah nak susahkan lec. tuihhh! .susahkan diri korang lagi.dalam satu sem 100 paper kena ketchup blk (gile ke hape ny).lepas tu mula la pointer nak down

GUD LUCK FOR THIS COMING EXAMINATION!

No comments:

Post a Comment

Message Me